گوناگون

۱۰ نشانه ی افراد غیر قابل اعتماد

نشانه ی افراد غیر قابل اعتماد

۱۰ نشانه ی افراد غیر قابل اعتماد

 

یکی از شکایاتی که معمولا از کسانی که برای مشاوره مراجعه میکنند می شنوم این است که به شخصی بیش از حد اعتماد کرده اند و بعد از آنکه ضربه سختی از جانب آن شخص خورده اند رابطه شان را با او قطع کرده اند. بعد از آنکه افراد چنین آسیب هایی میبینند بسیاری از آنها دچار ترس هایی غیر منطقی میشوند تا جائیکه دیگر به هیچ کسی اعتماد نمیکنند. منطق آنها خیلی ساده است؛ بخاطر اینکه از این بابت به شدت صدمه دیده اند پس دیگر به کسی اعتماد نمیکنند تا آسیب نبینند. مشکل این رویکرد آن است که فرد در یک تنهایی شدید فرو میرود و در نهایت تبدیل به یک فرد گوشه گیر، منزوی و افسرده خواهد شد.

 

پس راه حل درست برای حل این مشکل چیست؟

شما باید یاد بگیرید چگونه از ابتدا افراد غیر قابل اعتماد را شناسایی کنید و سپس فقط افراد قابل اعتماد را در دایره ی ارتباطات خصوصی خود قرار دهید. با انجام این کار شما یک زندگی اجتماعی خوب خواهید داشت و احتمال آنکه دوباره صدمه ببینید بسیار کم خواهد شد.

 

۱۰ نشانه ی افراد غیر قابل اعتماد

 

۱) پایمال شدن ارزش ها برایشان اهمیت ندارد: شاید کمی عجیب بنظر آید اما این یکی از دقیق ترین روش هایی است که نشان میدهد یک فرد قابل اعتماد هست یا خیر. مطالعات نشان میدهد افراد قابل اعتماد و درستکار دارای استانداردهای روحی بسیار بالایی هستند به همین خاطر وجدانشان خیلی راحت دچار انزجار میشود.به عنوان مثال اگر مشاهده کردید کسی به افراد سالمند احترام نمی گذارد و یا مثلا تفاوت زیادی بین پول حلال و حرام قائل نیست بدانید نشانه ی آن است که این شخص اهمیتی برای ارزش ها قائل نیست. بطور خلاصه خیلی مراقب افرادی باشید که در مقابل پایمال شدن ارزش ها دچار انزجار و ناراحتی نمیشوند.

 

۲)غیر مستقیم غمگینتان میکنند: کاملا مطمئنم تا کنون این تجربه را داشته اید که شخصی در حالی که وانمود میکند راهنمایی و نصیحت تان میکند سعی کند تا حس غم و اندوه را به شما منتقل کند. این افراد شما را غمگین میکنند چون دوست ندارند خوشحالیتان را ببینند. شاید طوری نشان دهند که عاشقتان هستند اما در حقیقت، آنها دوست ندارند شما را خوشحال ببینند. مطمئن باشید آنها افراد قابل اعتمادی نیستند.

 

۳)پر از حسادت هستند: مراقب فردی که موفقیّت تان را میبیند ولی هرگز برایتان دست نمیزند باشید. این یک اصطلاح است یعنی هیچ وقت از ته دل خوشحال نمیشود. اگر فردی نسبت به شما حسادت کند ممکن است براحتی به یک دشمن تبدیل شود. افراد حسود را میتوان به آسانی تشخیص داد زیرا همیشه نسبت به کسانی که چیزهای بیشتری دارند حساس هستند و واکنش نشان میدهند.

 

۴)سفره ی دلشان را هرگز باز نمیکنند: یک فرد معمولی اغلب بعد از چند بار ملاقات احساس صمیمیت میکند و شروع به درد و دل و گفتن مشکلاتش میکند. افرادی که سفره دلشان را باز میکنند و درد و دل میکنند معمولا انسان های قابل اعتمادی هستند زیرا هیچ کس برای دشمنش سفره ی دلش را باز نمیکند و از مشکلاتش نمیگوید. پس مراقب افرادی که سفره دلشان را باز نمیکنند و چیزی از خود بروز نمیدهند باشید.

 

۵)عقده های بسیاری در خود دارند: کاملا مطمئنم هر کدام از شما تا کنون با فردی که نسبت به دیگران یا قشر خاصی از مردم یا نژاد و قومیتی عقده دارند مواجه شده اید. این افرد معمولا از لحاظ روانی ناپایدار هستند و با خود یک حجم عظیمی از کینه و نفرت نسبت به دیگران حمل میکنند. اگر این افراد نتوانند عقده های خود را بخوبی خالی کنند ممکن است برای خالی کردن عقده هایشان از شما استفاده کنند.

 

۶)از شکست شما خشنود میشوند: کسانی را که به ظاهر ناراحت هستند ولی در باطن از شکستتان احساس خوبی دارند میتوان از زبان بدنشان تشخیص داد. در قسمت زبان بدن بطور واضح توضیح داده ام که چگونه تغییرات احساسی افراد را تشخیص دهید. اگر فردی همیشه از شکست شما احساس خوبی داشته باشد پس احتمالا او یک دشمن با لباس مبدل است.

 

۷)به دیگران دروغ می گویند: هرگز به کسانی که در حضور شما به راحتی به دیگران دروغ میگویند اعتماد نکنید زیرا شما نفر بعدی هستید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب چگونه دروغگو را تشخیص دهیم را بخوانید.

 

۸)بیش از حد بدگویی میکنند: اغلب مردم تا حد مشخصی بدگویی میکنند. اما اگر فردی همیشه در حال بدگویی کردن و اراجیف بافتن درباره دیگران است به احتمال زیاد آن شخص هنگامی که فرصتش را بیابد پشت سر شما هم بدگویی خواهد کرد. در خیلی از موارد فرد بدگویی میکند تا شخصیت خودش را بالا ببرد و در اینجور موارد شما نباید به آن شخص اعتماد کنید.

 

۹)خیانت می کنند: زمانیکه فرد متاهل یا متعهد به شخص دیگری با شما قرار میگذارد به احتمال فراوان اصلا مرد قابل اعتماد و راستگویی نیست و درواقع احتمالا در آینده به شما نیز خیانت خواهد کرد.

 

۱۰)وقتی کسی دستتان می اندازد میخندند: در مطالب قبلی گفته ام که افراد متنفر وقتی کسی را که ازش تنفر دارند میبینند بسیار دلزده میشوند. یکی از مواردی که باعث میشود افراد متنفر به احساس عالی دست یابند زمانیست که ببینند شخص دیگری دارد شما را دست می اندازد یا مسخره میکند. کسانی که از ته دلشان شما را دوست ندارند هنگامی که در جمع کسی شما را دست می اندازند اولین نفر است که از ته دل به شما میخندند.

 

سامان گرانمهر – محقق و پژوهنده

 

نوین روان یک وبسایت مقالات پیش پا افتاده نیست همچنین هیچ مطلب سطحی در آن نخواهید دید ، نوین روان جاییست که شما با تکنیک های موثری که مطابق با اصول علوم روانشناسی و به شکلی ساده و قابل فهم ارائه شده ، آشنا میشوید.

  

برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین روان عضو کانال تلگرام نوین روان شوید:  عضویت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.